پل ارتباطی با فرانو حساب

26709840(3خط)

اخبار> اخبار روزانه، مالیات، بیمه، قانون کار و سایر> برای اطمینان از صحت کسب و کار فروشندگان در هنگام دریافت فاکتور رسمی چه کنیم؟

برای اطمینان از صحت کسب و کار فروشندگان در هنگام دریافت فاکتور رسمی چه کنیم؟

1396/12/08 - 3:55 PM

 وجود خلاء های فراوان در قانون و همچنین وجود قانون شکنان مستعد و توانمند (به جای قانونمردان توانمند و مستعد) در سالهای اخیر باعث شده تا شرکتهای صوری، رنگ و روی جدی تر و معصوم تری به خود بگیرند.

گذشته از این بسیاری از افرادی که تا حدودی به حسابداری و مواد قانونی مرتبط آگاهی دارند با ثبت تعدادی شرکت سوری و اخذ گواهی ارزش افزوده و سایر مدارک مرتبط، هویتی واقعی به این شرکتها میبخشند و از طریق ایجاد گردش های صوری بین این شرکتها و پرداخت مبالغ حداقلی به سازمان های دولتی در قالب ارزش افزوده و مالیات و ...، موجب بقای هویت شرکت تا زمانی نامعلوم میشوند.

اما گذشت زمان رنگ و روی واقعی این شرکتها را به ماموران مالیاتی نشان داده و اینجاست که شرکتهای خریدار به عمق فاجعه پی میبرند و در مقام دفاع و توجیه خرید خود برمی آیند اما همواره این تلاش ها بی ثمر بوده و موجب تحمیل مالیاتهای سنگین به این شرکتها میشود.

 اما راه چاره چیست؟

 از لحاظ اطلاعاتی و اطلاع رسانی، تنها مراجع رسمی کسب اطلاعات، وبسایت سازمان ارزش افزوده، وبسایت اداره ثبت شرکتها و وبسایت روزنامه رسمی کشور هستند که در مورد اطمینان بخشی و اعتمادسازی بسیار ضعیف و چه بسا ناکارآمد هستند چرا که هر شرکتی پس از طی روندی ساده میتواند در این پایگاهها حضور مستمر داشته باشد.

راهکارها:

 مدیران و مسئولان مالی شرکتها میبایست قبل از نهایی شدن خرید و دریافت فاکتور فروش، حدالامکان در محل قانونی فروشنده حضور یابند و از صحت وجود کسب و کار فروشنده اطمینان حاصل نمایند.

 در صورت وجود روابط حسنه در اداره دارایی و ارزش افزوده! ، پروفایل مالیات و ارزش افزوده خریدار را بررسی نمایند.

 حتما برای تسویه صورتحساب از دسته چک شرکتی استفاده نمایید و پس از ارائه چک به فروشنده، رسید با مهر و امضای فروشنده دریافت کنید.

 اصل یا کپی حواله انبار فروشنده و رسید انبار خود را در مدارک شرکت بایگانی کنید.

 از شرکتهای حمل و نقل معتبر جهت حمل کالای خود استفاده نموده و بیجک یا بارنامه دولتی و معتبر دریافت کنید. (از حمل کالاها با باربری های معمولی و نیز خودروهای خیابانی خودداری کنید)

 از اصل گواهی ارزش افزوده فروشنده یک کپی برابر اصل دریافت نمایید.

 همواره برای هر سال مالی، گردش کالا و مواد دقیق و جامع تهیه کنید تا روند ورود و مصرف و یا فروش مواد و کالاهای خریداری شده مشخص و معین باشد.

 از دریافت هرگونه مدرکی جهت اثبات وجود فروشنده در تاریخ خرید کالا مضایغه نکنید.

 با موسسات معتبر حسابداری و خدمات مالی جهت کنترل معاملات خود همکاری داشته باشید.

 فراموش نکنید که گذشت زمان پرده از واقعیات بسیاری برمیدارد و رعایت هرچه بیشتر موارد فوق، خیال شما را از بابت بازرسی ها و ممیزی های آینده راحت میکند.

 این متن به درخواست مشتریان موسسه حسابداری فرانو حساب دیبا تهیه شده و کپی و استفاده از آن در سایر رسانه ها با درج لینک کانال رسانه مالیاتی فرانو مجاز و اخلاقی میباشد.

کانال تلگرام رسانه مالیاتی فرانو

تگ ها

نظرات ( 0 )

آخرین خبرهای ما

20 1396/12

شرایط جدید فروش دلار به مسافران


بانک مرکزی شرایط جدید فروش ارز در بازار را اعلام کرد
خریداران برای خرید دلار باید مدارک ذیل را همراه داشته باشند:
١-اصل پاسپورت و کارت ملی
٢-اصل عوارض خروج
٣-اصل بلیط
٤-...

بیشتر بدانیم

جستجو


از تاریخ :
تا تاریخ :
کلمه کلیدی :

اطلاعات تماس

توضیحات نقشه :
عرض جغرافیایی :                     طول جغرافیایی :

تهران، خیابان شهید بهشتی، بعد از تقاطع سهروردی، ساختمان 143 ط1 واحد1

 

(5خط) 26709840